Wednesday 27 February 2019

ΔΞΛΔ CΛΝ ΔΛΝCΞ 35



27. februara 1984. godine, britansko-australijski postpunk bend Dead Can Dance objavio je svoj istoimeni debi album za 4AD Records. Bend je, inicijalno kao kvartet, osnovan 1981. u Melburnu, gde se Brendan Perry doselio sa Novog Zelanda zajedno sa svojim prvim bendom Marching Girls. Perry i bubnjar Simon Monroe se potom pridružuju basista Paul Erikson i Lisa Gerrard, pevačica benda Microfilm. Bila je to prva postava Dead Can Dance.
Bend se potom seli u London, mada Monroe ostaje u Australiji a umesto njega dolazi Peter Ulrich koji učestvuje u snimanju većine studijskih albuma DCD ali i na svim live nastupima do 1990. godine.

Što se tiče naziva benda, na zvaničnom sajtu DCD stoji:
  • Da bi ste razumeli zašto smo izabrali baš takvo ime, porazmislite o transformaciji mrtvila u pokret. Porazmislite o procesima prelaska života u smrt, iz smrti u život. Mnogi ljudi u potpunosti pogrešno shvataju tu nerazdvojivu nameru ovoga što radimo, nazivajući nas "morbidnim gotik likovima".
Na omotu albuma, sa leve strane, nalazi se motiv maske sa Papue/Nove Gvineje, dok je sa desne test ispisan grčkim alfabetom "ΔΞΛΔ CΛΝ ΔΛΝCΞ" koji podseća na naziv benda i samog albuma - DEAD CAN DANCE.


Pesma "The Fatal Impact" dramatično otvara album - jezivi vrisak koji se kroz nju proteže, predstavlja sempl scene iz filma "Zulu" (1964), direktno sa TV-a skinut na kasetofon. Pored toga, kao udaraljke su upotrebljene i prazne kante za boju - što je potom postalo jedan od standarda tzv. industrial muzike.
Na sledećoj numeri "The Trial" Perry odrađuje vokal, miksovan sa jezivim zvučnim teksturama u pozadini i gitarom koja vrišti, sa magičnom horskom završnicom.
"Frontier" je jedina pesma sa ovog albuma za koju je urađen i video klip. Uglavnom je perkusiona, vokal je Lisin a ona povremeno svira i yangqin.


Slede numere "Fortune" (Perry) i "Ocean" (Gerrard), koje zatvaraju A-stranu vinila. Ovaj obrazac se nastavlja i na B-strani: prva je "East Of Eden" (Perry), a za njom sledi "Threshold" (Gerrard), sa Eriksonovom bas-linijom koja podseća na onu sa "A Means Of Escape" - prve pesma koju su DCD snimili još 1982. ali je nisu objavili na zvaničnim izdanjima.
"A Passage In Time" i "Wild In The Woods" prekidaju obrazac, jer je Perryjev vokal na obe numere. Album okončava "Musica Eternal" - još jedna numera Gerradove, njenog glasa poput tuljenja, praćenog zvukom yangqina i Perryjevim suptilnim baritonom koji puta u pozadini.
Potonje CD izdanje prvog albuma Dead Can Dance, pored standardnih 10 numera, sadrži i kompletan EP "Garden Of The Arcane Delights" (objavljen takođe 1984), na kome se nalazi i opčinjavajuća pesma "In Power We Entrust The Love Advocated".


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...