Tuesday 18 June 2019

In dulce decorum


The Damned su 1986. objavili svoj 7'' vinil "In Dulce Decorum". Istoimena pesma je originalno bila objavljena na albumu "Anything" (1986), a na B-strani ovog singla našla se takođe pesma sa tog albuma, "Psychomania". Godinu dana kasnije (1987), za nemačkog izdavača MCA objavljena je 12'' verzija, na kojoj su se našle extended i dub/instrumental verzija naslovne pesme, plus već spomenuta "Psychomania".
Inspiraciju za "In Dulce Decorum" bend je našao u antiratnoj pesmi Wilfreda Owena "Dulce et decorum est" (1917). Inače, ona počinje delom govora Winstona Churchilla u Donjem domu Parlamenta, 18. juna 1940. na početku Bitke za Britaniju:
- Stoga, držimo se svojih dužnosti, i uradimo to tako da - čak i kada bi Britanska imperija i Komonvelt trajali još hiljadu godina - ljudi će govoriti: Bio je to njihov najslavniji čas.


Majko mila, kako da ti sada pišem
Kad znam da mi vreme ističe
Umoran i uplašen
Čekam Smrt, druga svoga

Ne, ovde U boga ne verujemo
Ne, ovde mrtvih i slavnih momaka nema

Voljena moja, pokušao sam da ti pišem
Usred smrti besmislene milion vojnika
I čekam, moj čas je blizu
Dok mi suze godine brišu

Ne, ovde U boga ne verujemo
Ne, ovde mrtvih i slavnih momaka nema

Gde god da idem, vidim samo
Proklete bljeskove drugova što krvare
I lice neprijatelja vidim
Čoveka il' dečaka, istog k'o ja što sam

Ali ti nisi ovde
Sve suze iskrvarene
Seku k'o kiše ledene
Zar ne osećaš taj bol

Ako bi ikad više mogao da zaspim
Znam da bi zauvek mogao da čujem
Krike njihove i bol
Dulce dulce decorum
Dulce...

Majko mila, pisaću ti


The Damned "In Dulce Decorum"
(Anything, 1986)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...