Tuesday 10 July 2018

Cure40



The Cure su 9. jula 1978. odradili svoju prvu svirku pod tim imenom. Mesto: klub The Rocket, u Kroliju. Bend se pre toga zvao Easy Cure - kao predlog jednog od osnivača, Lorensa (Lol) Tolhersta, to ime je bukvalno bilo izvučeno iz šešira. U svojoj prvoj inkarnaciji, bend je imao svoj lajv debi još 18. decembra 1976. kada su nastupili pod imenom Malice (Napast) u klubu Worth Abbey (takođe u Kroliju, njihovom rodnom gradu). Ta prva postava je bila petočlana, i današnji frontmen Robert Smith nije u njoj i pevao.

Povodom 40. godišnjice prvog nastupa The Cure, Smith je izjavio u intervjuu za BBC6:
  • Kako da kažem, mi smo svirali mnogo duže pre tog nastupa - bend je imao svoju prvu svirku još 1976 - ali tada smo odbacili svoje staro ime Easy Cure i promenili ga u The Cure, spali smo na tri člana i nastupili 9. jula 1978. Još uvek imam poster sa te svirke u The Rocket klubu; pronašao sam ga u jednoj staroj kutiji za koju sam se i sam začudio da sam je sačuvao.
O tome zašto su odbacili ono "Easy" iz naziva, Robert je pričao u intervjuu koji je objavljen u knjizi "Ten Imaginary Years":
  • Meni je to Easy Cure oduvek delovalo hipijevsko-američki, kao da smo sa Zapadne obale, i mrzeo sam ga - a to se pa Lolu nije sviđalo. Bilo kojoj drugoj grupi bi se dopalo ono "The" ispred naziva, ali "The Easy Cure" je zvučalo toliko glupo da smo morali da ga promenimo u "The Cure". To je izazvalo negodovanje kod naših starih fanova... ali, šta ćete... mislim da je "The Cure" ipak zvučalo daleko bolje.

U već spomenutom intervjuu za BBC6, Smit je izjavio da poseduje snimak tog prvog zvaničnog nastupa The Cure, i da će ga najverovatnije objaviti.
  • O da, imam ga snimljenog na jednoj staroj kaseti. Imao sam običaj da sve snimam, rekorder je stajao sa strane, pored stejdža, tako da sam snimak deluje škripavo, štrokavo... užasno bučno. Prvi deo nastupa započeli smo nečim što smo zvali "Mourning The Departed", što je bilo užasavajuće pretenciozno. To smo svirali i oblačili se slično, a imali smo i jednu seansu u klubu pre nastupa, pa je sve bilo istovremeno i ironično i veoma zabavno. To je bila naša postavka i bilo je onih koji nisu ukapirali šta to mi radimo, zbog čega smo odbacili ono "Easy" i postali samo The Cure. Bilo je dosta onih kojima se nije dopalo što smo izbacili gitarske solaže i što smo se pretvorili u još jedan užasni post-pank bend, ali sve je na kraju ispalo sasvim OK. Kao i obično, nakon poštenih svirki toga doba, na kraju je izbila i obavezna tuča. Sve u svemu, bila je to dobra noć.
Kompletan snimak slavljeničkog koncerta, održanog 7. jula 2018. u Hajd Parku (London), snimio je i na internet postavio jedan od fanova - pa potom skinuo. Kao zamena, evo završnog dela tog slavljeničkog koncerta:



The Cure
British Summer, Hyde Park London
7. july 2018.

set list: 
01. Plainsong
02. Pictures Of You
03. High
04. A Night Like This
05. The Walk
06. The End Of The World
07. Lovesong
08. Push
09. In Between Days
10. Just Like Heaven
11. If Only Tonight We Could Sleep
12. Play For Today
14. A Forest
15. Shake Dog Shake
16. Burn
17. Fascination Street
18. Never Enough
19. From The Edge Of The Deep Green Sea
20. Disintegration

encore 1:
21. Lullaby
22. The Caterpillar
23. Friday I'm In Love
24. Close To Me
25. Why Can't I Be You?
26. Boys Don't Cry
27. Jumping Someone Else's Train
28. Grinding Halt
29. 10:15 Saturday Night
30. Killing An Arab

On this day 40 years ago, The Cure played their first gig (Post-Punk, 09.07.2018)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...